FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Der anvendes “Corten” korrosionsbestandigt stål til fremstilling af tørlastcontainere. Containerens ramme, tag og sidepaneler er, sammen med dørene, forbehandlede for at sikre lang levetid og alle delene er behandlet med en standard kloret marine plastik- eller acrylmaling. Gulvene er primært krydsfinér, dog er nogle enheder til specielle fragttyper udstyret med stålgulve.
Skibscontainere bygges i overensstemmelse med ISO-specifikationer. De mest anvendte er 20 fods og 40 fods containere. 8 fods og 10 fods containere kan også leveres. Alle standardcontainere har den samme bredde og højde. Den høje 8’6 fods container er 9’6 fod høj.
Alle brugte produkter vil bære præg af vejr og vind. En brugt containers tilstand afhænger af dens tidligere anvendelse. De fleste skibscontainere tilbringer det meste af deres levetid om bord på et containerskib. Disse containere vil uvægerligt have skader fra lasting og losning.
Omtrent hvor som helst. Asfalt, grus, græs, jord eller betonoverflader er alle anvendelige. Containeren er selvbærende i de 4 hjørner. På blødt underlag anbefaler vi dog altid at lægge 4 kørefliser/2 jernbanesveller eller lignende under for at fordele vægten. Der er behov for en lignende overflade i nærheden af containeren for at lastbilen, der leverer containeren, kan komme ind til pladsen og for at give den nødvendige stabilitet til at læsse/laste den.
Nye containere der anvendes privat kan holde i op til 20-25 år. Brugte containere, der har været anvendt til international shipping, er normalt udtjente efter 10 års brug. Nogle udlejningsselskaber opkøber disse udtjente containere til deres udlejningsvirksomhed. M/S Containers anvender nye containere til udlejning.
Generelt bestemmes prisen på en container ud fra tre faktorer. Først og fremmest containerens stand. Dernæst dollarkursen, da international handel med alle nye og brugte containere foregår i dollars. Og sidst, men ikke mindst, spiller den globale økonomi en rolle, da udlejere, der traditionelt har et højere antal af ledige containere, vil nedskrive værdien. Det er umuligt at forudsige hvilken værdi den vil have i fremtiden, men generelt vil nye containere solgt til privat brug have en højere værdi. Hvorimod enheder, der er ældre, og som har været brugt til international shipping, helt klart vil være mere rustne, og, hvis de ikke er blevet vedligeholdt, vil deres værdi falde hurtigere.
Til privat og fast opbevaring, kan næsten enhver ombygning lade sig gøre. Men containere der skal anvendes til international shipping, bør gennemgå en ny test for at sikre at der fortsat er overensstemmelse mellem såvel ISO som CSC (Konventioner for sikre containere). Du kan både leje og købe ombyggede containere hos M/S CONTAINERS.
Alle nye containere er færdiggjorte med en marinekvalitetsmaling tilpasset kravene til international shipping. M/S Containers containere er som standard oftest blå, men kan i købstilfælde leveres i andre farver hvis det ønskes (dette kan dog forsinke leveringen).
I shippingverdenen stables enhederne ombord på et skib med op til ni i højden. I dette tilfælde bærer den underste container op til 200 tons på dens fire hjørner. En containers styrke ligger i dens ramme. De bølgede sider holder blot på lasten. Derfor kan du kun opbevare lette emner på taget af en container, da tunge emner vil give permanente skader eller som minimum buler i tagpanelerne. Hvis du har planer om at stable containere, bør du altid spørge os til råds først.

Navigation